Koliko novca se od trajektne linije vraća Herceg Novom i Tivtu?

Kada je JP “Morsko dobro” preuzimalo trajektnu liniju Kamenari-Lepetane od “Pomorskog saobraćaja” obećano je da će dobar dio sredstava ići u opštinske kase Herceg Novog i Tivta za obalnu infrastrukturu. Jer, ne samo da trajekti povezuju obale ove dvije bokeljske opštine,već je od osnivanja sjedište  trajektnog preduzeća bilo u Herceg Novom.

“U prethodnom periodu izdvojeno je ukupno 105.000 eura za podršku sportskim organizacijama u ove dvije opštine, od čega je opštini Herceg Novi pripalo 55.000 eura. Dodatno, na osnovu pozicije troškova društvene odgovornosti, sportskim i kulturnim organizacijama iz Herceg Novog uplaćeno je još 80.000 eura. Za 2025. godinu, predviđena su sredstva u iznosu od 100.000 eura za sponzorisanje sporta u opštini Tivat”, kazali su Novskom portalu u ovom budvanskom preduzeću.

Budžet za aktivnosti u okviru društvene odgovornosti Javnog preduzeća za 2025. godinu na primorju iznosi 350.000 eura. Značajan dio tih sredstava biće usmjeren upravo na kulturno-sportske projekte i aktivnosti u opštinama Herceg Novi i Tivat, kao i na projekte koje kandiduju mjesne zajednice.

Unapređenje usluge prevoza trajektima

Pored podrške sportu i kulturi, znatan dio prihoda od trajektne linije investira se i u tehničko unapređenje same usluge prevoza, što direktno doprinosi kvalitetu života lokalnog stanovništva, ističu iz ovog budvanskog preduzeća.

“U Sektoru za pomorski i priobalni prevoz izrađeno je idejno rješenje za izgradnju kružnih tokova i ograđivanje trajektnih traka radi obezbjeđivanja funkcionalnog i bezbjednog prilaza vozila operativnim obalama. Takođe, za 2025. godinu planirana je rekonstrukcija usjeka na pristaništima za pristajanje trajekata, kao i uređenje dijela obale radi prihvata većih trajekata. U planu je i ugradnja svjetleće signalizacije za precizno usmjeravanje vozila na operativnim površinama”.

Izgradnja šetališta i novi projekti

Podjsećaju da je u Herceg Novom u toku rekonstrukcija šetališta “Pet Danica” u vrijednosti od 1,5 miliona eura. U Tivtu je izdvojeno 400.000 eura za izgradnju šetališta “Belane”. Trenutno su u Herceg Novom u fazi izrade idejnih rješenja i glavnog projekta: rekonstrukcija Novosadske plaže, uređenje pješačke staze u Zelenici, rekonstrukcija željezničkog mosta i izgradnja šetališta od rta Sv. Neđelja do Kamenara.

Očekivani rast prometa na trajektima 1,5%

Inače, tvrde i da će ovu sezonu na raspolaganju biti svi trajekti, sa ukupnim kapacitetom od preko 320 vozila, čime je “obezbijeđen pun kapacitet za nesmetano odvijanje saobraćaja na trajektnom prelazu”.

“U toku je postupak po javnom pozivu za remont trajekata. Do sada su remontovani trajekti Lepetane, Kamenari, Trideseti avgust, Ruka pravde i Igalo. Svi remonti su izvedeni u brodogradilištima u Hrvatskoj – u Malom Lošinju i Brodoremontu Punat na ostrvu Krku”.

Tokom 2024. godine, na trajektnoj liniji prevezeno je 1.689.065 vozila, a ostvareni promet iznosi 8.865.879 eura.

“Očekujemo slične rezultate i u tekućoj godini, uz projektovani rast prometa od oko 1,5%. Ovi pokazatelji jasno potvrđuju opravdanost povratka ovog značajnog resursa u državno vlasništvo. Efikasno upravljanje, stabilan prihod i visoka iskorišćenost kapaciteta ukazuju na to da trajektna linija funkcioniše u punom javnom interesu – pouzdano, transparentno i održivo”, tvrde u “Morskom dobru”.