Na to pitanje iz naslova teksta čekamo danima odgovor investitora, Uprave za kapitalne projekte.
Ni predstavnik izvođača, glavni i odgovorni inženjer u kompaniji Intermost Gojko Šljivančanin, nije mogao reći ništa određeno, već da nastavk posla, koji je prekinut zbog ljetnje sezone i programa na Kanli kuli, ne zavisi od njih već od investitora.
“Mi kao izvođači čekamo da nas opet Opština Herceg Novi i Uprava za kapitalne projekte uvedu u posao. Neke stvari je trebalo završiti tokom sezone kada nije bilo građevinskih radova da bismo mogli nastaviti sanaciju. Ne želim da ulazim u razloge šta je trebalo uraditi oko možda izmjene projekta i instalacija, izmještanja kablova…”, kaže nam Šljivančanin, koji napominje da im je investitor Uprava, a za Opštinu Herceg Novi rade sanaciju klizišta.
Do sada je Intermost završio sve što je mogao prije sezone, a to je skoro 40 % ugovorenog posla, vrijednog 945 000 eura.
Klizište zbog koga godinama polako tone tvrđava i vidno pucaju zidovi drevne Kanli kule, zahvatilo je više od tri hektara od magistrale do Starog grada.
Radnici kompanije Intermost uoči sezone su u dogovoru s investitorom i Opštinom povukli opremu i mašine. Prethodno su izveli pripremne radove, potrebna geodetska snimanja, uklonili rastinje, napravili mikrošipove i naglavne grede u istočnom pojasu klizišta. Preostala je izrada injekcionih bušotina, drenažne štolne sa pripadajućim elementima.
Riječ je samo o ojačavanju i sanaciji klizišta oko Kanli kule i njenih temelja, mada je i to prošlo uz reagovanje ekologa koji su upozorili da su ugroženi bedemi tvrđave kada je uklonjena visoka vegetacija i ogoljene stijene. Izvođač je to demantovao uz tvrdnju da je stijena bezbjedna kao i prije, te da će nakon sanacije klizišta uslijediti trajna sanacija tvrđave.
Inače, pred sezonu je srušena stara kuća Šuberića podno Kanli kule. Dio kamena i materijala, podgorička firma Temelj je ostavila za rekonstrukciju drugih objekata u Starom gradu i na Toploj, mada ostaci i dalje ruže lokalitet.
Planirano je uklanjanje postojeće trafostanice na ulazu u tvrđavu, čiji su gabariti prevaziđeni, a smetaju i vizurama Kanli kule.