Mrkaić: O razlozima negativnog trenda posjete, osjetno manje gostiju iz Rusije i Norveške

I ove sedmice u Herceg Novom je skoro duplo manje gostiju nego lani, odnosno u hotelima i domaćinstvima boravi 2.367 turista. Prema podacima Turističke organizacije Herceg Novi to je manje za 2231.prijavljenog posjetioca. U hotelima je 913, a u domaćinstvima 1454. Može li se višemjesečni trend pada posjete zaustaviti i što su uzroci, što preduzimaju u Turističkoj organizaciji Herceg Novi? O tome smo razgovarali sa v.d direktoricom Tanjom Mrkaić.

“Iza nas je godina u kojoj je u Herceg Novom registrovano 358.424 dolazaka, što je pad od 6,7% i 2.894.919 noćenja, ili 5,3% noćenja. Podaci prate trend koji se mogao vidjeti u cijeloj zemlji koja je nakon 2023. godine, koja je prevazišla sva očekivanja, dijelom i zbog velikog influksa turista iz Rusije”, ističe Mrkaić i dodaje da je u 2024. vraćen obim posjete koji je je uobičajeniji.

Većina tržišta su ostala na približnom nivou u odnosu na prošlu godinu sa blagim varijacijama u broju noćenja i dolazaka.

“Ono gdje je razlika vidljiva i osjetna, to su tržišta Norveške i Rusije. Što se tiče prvog, gašenje norveškog programa u Institutu Dr Simo Milošević posljedično je dovelo do 2.500 manje dolazaka i 20.000 noćenja manje samo u kolektivnom smještaju. Što se tiče ruskih turista, kombinacija faktora od onih da dio turista koji su došli tokom 2023. godine se više ne vode u turističkim evidencijama, do neminovnog odlaska dijela tih turista iz našeg grada dovela su do smanjenja njihovog učešća u našem ukupnom prometu. To je posebno izraženo u individualnom smještaju, od 32. 667 dolazaka i 605.060 noćenja do 25.254 dolaska i 459.073 noćenja godinu kasnije. Da su oba tržišta bila na nivou 2023 godine, uporedni rezultat između 2023 i 2024 godine bi bio znatno izjednačeniji”, ističe Mrkaić.

Na pitanje kakvi su planovi za predsezonu i ljeto, kao i promociju destinacije, čemu je Turistička organizacija posvetila dosta pažnje tokom protekle godine, naša sagovrnica potvrđuje da su imali intezivne promotivne aktivnosti na svim značajnijim emitivnim tržištima. U Turističkoj organizaciji uporedo rade na pripremi predstojeće ljetnje sezone uz promociju i razvijanje turističke ponude u vansezonskom periodu.

“Cilj je dostizanje turističke sezone koja bi trajala više od 6 mjeseci. Osim sajamskih nastupa, aktivno smo učestvovali u promociji nedavno završenog Praznika Mimoze i cijelokupne zimske sezone u našem gradu, koja je dovela veliki broj posjetilaca. Ipak, trend od početka godine makar u statističkom smislu jeste negativan, međutim početni mjeseci su u apsolutnim brojkama među najnižima u cijeloj godini, pa se i procentualne razlike više primijećuju. Оčekujemo da će predsezona koja slijedi početkom narednog mjeseca donijeti pozitivan bilans brojnog stanja i da će slične vijesti dolaziti tokom ostatka godine. Sav naš rad koji je bio dominantno usmjeren upravo na vansezonski period, sigurni smo da će donijeti dobre rezultate”, zaključuje Mrkaić.