Prihodi Turističke organizacije Herceg Novi u prošloj godini 2,91 milion eura

U Crnoj Gori su lanjski prihodi od najznačajnije ekonomske djelatnosti, turizma,  bili manji za 3,6 odsto. Prvi put turista nije bilo više nego prethodne godine, ne računajući pandemiju iz 2020. godine.

Pad dolazaka turista u Herceg Novi od 6,7%  i noćenja za  5,3%  u prethodnoj godini i u ovoj opštini je takođe uticao i na manje prihode u turizmu. Međutim, taj pad nije izražen u prihodima Turističke organizacije  Herceg Novi, s obzirom da je umanjeno izdajanje za NTO iz sredstava boravišne takse, na 20%.

Ukupan finansijski bilans TOHN dolazi iz tri izvora, najviše od naplate boravišne takse, zatim članskog doprinosa i turističke takse, pa se lani u ukupno u kasu TO HN slilo 1.917.207 eura.

„Nakon što je plaćen dio koji pripada NTO Crne Gore kao krovnoj organizaciji, ukupni prihodi TOHN u prošloj godini su bil od boravišne takse  1.356.891,48€ (80%), od članskog doprinosa 271.761,19€ (60%), a od turističke takse  iznosio je 288.555,84€ (40%)“, ističe v.d. direktorice Tanja Mrkaić.

Ona smatra da su imali veoma osmišljenu i uspješnu promotivnu aktivnost te da su realizovali i podržali brojne projekte u Novom, na koje su ponosni.

„Smatramo ih ključnim za unapređenje kompletnog ambijenta našeg grada ali i bitnim za dalji razvoj našeg turističkog proizvoda. Izdvojili bismo nastavak organizacije besplatnih kurseva stranih jezika za članove turističke privrede, razvoj MICE turizma u destinaciji, implementacija rebrandinga Turističke organizacije uz pomoć kojeg planiramo da pozicioniramo našu destinaciju kao mondensku i elitnu u narednim decenijama“

Tu su još, kako dodaje Mrkaić, dalji rad na digitalizaciji kompletne turističke ponude, II faza projekta Laforest, organizacija Eco foruma u Herceg Novom u saradnji sa Opštinom i Parking servisom Herceg Novog, kao i organizacija sada već tradicionalnih manifestacija povodom Vaskršnjih i Božićnih praznika, kao i tokom ljetnje sezone (Biram radost, Božićni bazar, Izlozi pričajnu prazničnu bajku, Boje i mirisi novskih đardina, Family fun fest i drugi..).

„Ostali aktuelni projekti uključuju nastavak naše sajamske strategije, promotivne kampanje ljetnje turističke sezone u regionu, dalje razvijanje određenih tržišnih niša za koje naš grad ima potencijal za dalji razvoj poput ruralnog, aktivnog i konferencijskog, kao i ostale brojne redovne aktivnosti koje obavlja Turistička organizacija koje olakšavaju i kompletiraju ukupni turistički ambijent u destinaciji“, ističe Mrkaić.

Generalno, nakon saopštenih zvaničnih podataka o padu prihoda u turizmu u Crnoj Gori uslijedile su brojne reakcije, objašnjenja, kritike, preporuke, od Vlade, do turističke privrede.

Pored ostalih, iz Privredne komore Crne Gore ukazali su da „turizam kao strateška privredna grana trpi posljedice pogrešnih poteza u kreiranju turističke ponude, nedostatka dugoročnog plana i vizije razvoja i njegove nepotpune implementacije, kako na državnom tako i lokalnom nivou.