Uskršnji praznici i nezvanični početak sezone

Nekada su u Herceg Novom uskršnji parznici obilježavali početak turističke sezone u hotelima HTP Boka. Bilo je to osamdesetih godina prošlog vijeka, ili u “zlatno doba turizma”. Gosti su bili iz Velike Britanije, Njemačke, Holandije… Stizali su i učesnici seminara, kongresa, sportski klubovi napripreme, sa prostora bivše Jugoslavije.

Tridesetak godina kasnije uskršnji praznici takođe dovode goste na par dana odmora, ali samo u nekoliko otvorenih hotela. Većina su iz regiona, pa će možda neki spojiti uskršnje sa prvomajskim praznicima.

No, grad se tek priprema za sezonu i mnogo posla je ostalo da se urede i ozelene javne površine, završi rekonstrukcija Šetališta Pet Danica od Plaže do Meljina, ali i da se “zakrpi” cijela promenade od Igala, posebno dio na Škveru… Njegoševa ulica već dobija novo ruho, prolaze vozila, lakše i pješaci, uz i dalje podijeljena mišljenja građana o tome kako je trebalo raditi.

Koliko zapravo Herceg Novi ima gostiju za vaskršnje/uskršnje praznike ne znamo, jer je menadžment TO Herceg Novi odustao od sedmičnih presjeka broja gostiju. Do ljeta će saopštovati podatke samo jednom mjesečno, pa se oni mogu očekivati do kraja aprila.

U međuvremenu, TO Herceg Novi je postala sertifikovana članica Crnogorskog kongresnog biroa. Kongresni turizam je, kako smatraju, nova šansa za Herceg Novi, iako je nekada i bio okosnica razvoja turizma.

Ulaskom u Crnogorski kongresni biro Turistička organizacija Herceg Novi još jednom je potvrdila kvalitet usluga novskih hotela i destinacijskog ambijenta kao ključno odredište MICE turizma i stvorila prilike za nove promotivne regionalne i vanregionalne marketinške aktivnosti kao i predstavljanje u okviru nacionalnih promotivnih projekata,saopštili su iz TO.

Crnogorski kongresni biro – Montenegro Convention Bureau (MSV) je posebna organizaciona jedinica u okviru Nacionalne turističke organizacije Crne Gore i glavni je kontakt za MICE (Meetings, Incentives, Congresses/Conventions and Expositions/Events) tržište.

Treba reći i da je novska  LTO prva  koja je pored MICE-a krenula i u razvoj i promociju srodnih grana grupnog turizma kao što je Destination wedding što sada predstavlja dodatnu vrijednost

U pripremi su specijalizovani katalozi kao i digitalni audio i video sadržaji za promociju MICE i wedding kapaciteta destinacije.

“Kako je naš strateški cilj da uz sportski i zdravstveni turizam Herceg Novi bude i popularna cjelogodišnja konferencijska destinacija, zahvaljujući ovom članstvu imamo nemjerljivo veće mogućnosti za njegovo brže ostvarenje”, smatraju u TO.

Od 20. do 22. maja nastupiće sa posebnim izdanjima MICE i Destination wedding kataloga na specijalizovanom sajmu turizma IMEX u Frankfurtu koji okuplja preko 4200 globalnih organizatora događaja a u 2026. godini planiraju  zajedno sa relevantnim predstavnicima privrede i druge specijalizovane promotivne događaje kongresne i wedding industrije u regionu i Evropi.