Samo je početak ove godine “ohrabrivao” i “obećavao” dobru turističku žetvu. Iako ćemo još sačekati zvaničnu statistiku MONSTAT-a, uzimajući u obzir samo broj gostiju kao mjerilo uspšenosti sezone, evidentan je pad u odnosu na prošlu godinu, ne samo u Herceg Novom.
Za razliku od predsezone, po statistici Turističke organizacije manje gostiju je bilo tokom glavne, kao i poslije nje. Iz mjeseca u mejsec, iz sedmice u sedmicu. Uglavnom, za koji procenat manje. Tek u avgustu, u “špicu” u Novom je premašena cifra od 30 hiljada prijavljenih turista, ali opet 4 odsto manje no lani.
Istopila su se nadanja turističkih poslenika i za posezonu, koju su partile manje gužve, dosta sunca i toplog vremena i prijatnog mora za kupanje. Tek je protekle sedmice, sa oko 4000 gostiju, Herceg Novi zabilježio 3% više posjetilaca. Čime to objašnjavaju u Turističkoj organizaciji?
“Pad gostiju ove godine posljedica je niže posjete sa dva glavna tržišta koja godinama dominantno utiču na strukturu turista u našem gradu. U pitanju su turisti iz Bosne i Hercegovine i Rusije. Rast cijena smještaja, pogotovo u individualnom smještaju, uticao je i na manju potražnju za našim gradom.”, navodi za Novski portal Natalija Terzić iz PR & Marketing službe.
Pad broja ruskih turista, koji su u prethodne dvije godine iz poznatih razloga u većem broju došli u naš grad ona objašnjava činjenicom da veliki broj njih više nema obavezu da se prijavljuje.
“Samim tim izlaze iz turističke evidencije. Ipak, uprkos objektivnim razlozima, kojima možemo dodati i velike sportske događaje koji su obilježili ovo ljeto poput Evropskog prvenstva u Njemačkoj i Olimpijskih igara u Parizu koji su “odvukli” veliki broj turista, jasno je da postoji pad sa nekih od glavnih emitivnih tržišta”.
Ostaje da vidimo da li je pad broja gostiju posljedica svega navedenog, ili je problem slabija konkurentnost naše destinacije u odnosu na konkurente, s tim što Terzić ukazuje na sličnu situaciju i u razvijenijim turističkim zemljama.
“Uzevši u obzir podatak da su kako Crna Gora, tako i Hrvatska, Grčka i Turska, omiljene ljetnje destinacije za turiste iz Srbije i regiona, doživjele turističku krizu u sred sezone, mišljenja smo da je to ovog puta, ipak, bio generalni trend”.
Turistička organizacija će nastaviti promotivne aktivnosti i nakon novogodišnjih praznika i Praznika mimoze u stalnom pokušaju da skrene pažnju regionalnog i tržišta Evrope na mogućnosti odmora u Herceg Novom.
“U januaru nas očekuju sajmovi u Oslu, Madridu i Njujorku, u februaru slijedi najveći regionalni sajam u Beogradu, zatim Ljubljana, u martu druga najveća berza turizma u Berlinu, potom u Pragu, kao i manji sajmovi u regionu (Zagreb, Banja Luka, Sarajevo). Nastavićemo i sa dobrom praksom manifestacija u našoj organizaciji koje su se pokazale kao popularne među turistima i našim građanima. U planu je i organizacija novih manifestacija koje će na nov način obogatiti našu turističku ponudu i istaći posebne aspekte našeg grada”, zaključuje Terzić.